یک توسعه‌دهنده

یک توسعه دهنده که بیشتر از توسعه،‌ فیلم می‌بینه و کتاب می‌خونه :)

فیلم دیدن یک کم جدی‌تر

شنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۸، ۰۵:۰۴ ب.ظ

سلام،

بعد از مدت‌ها غیبت در عرصهٔ وبلاگ‌نویسی (!) این مطلب رو می‌خوام به مقوله‌ای که به تازگی خیلی من رو درگیر خودش کرده اختصاص بدم و اون‌هم سینماست.

اگر فیلم (پیش‌فرض رو فیلم «خوب» در نظر میگیرم) ببینم و من رو خیلی درگیر خودش کنه دوست دارم که اون فیلم رو کندوکاو کنم و برداشت خودم از فیلم رو داشته باشم! متاسفانه «نقد» فارسی خوب برای فیلم‌ها نیست و یا اگر هم هست برای فیلم‌های «خوب» نیست.

به پیشنهاد یکی از دوستان برنامه‌ای از شبکهٔ فراموش شدهٔ صداوسیما، شبکه ۴، به اسم شبِ سینما بهم معرفی کرد. مسعود فراستی عزیز به‌عنوان مجری و کارشناس در این برنامه حضور داره که الحق مسعود جنجالی و ... که غالب افراد می‌شناسن نیست، کاملاً آروم و جدی بحث می‌کنه و انصافاْ هم درجه یکه. بعد از دیدن قسمت اول برنامه که به «فرم و محتوا» اختصاص داشت کلاً تغییری رو در من ایجاد کرد که باعث شد حداقل دیگه با کسی در مورد فیلم «خوب، بد» بحث نکنم. 

برنامهٔ شب‌های هنر، شبِ سینما رو می‌تونید از کانال آپارات (شدرم) مشاهده و دانلود کنید.

شخصاً از بعضی قسمت‌های برنامهٔ شبِ سینما یادداشت برمی‌دارم و موقعی که فیلم می‌بینم ناخودآگاه دانسته‌هایی که از این برنامه رو بدست آوردم، همزمان با دیدن فیلم به فهمیدن هر چه بهتر فیلم بهم کمک می‌کنه.

شاید وقتی فیلم‌هایی دیدم که دوست داشتم در موردشون مطلب کوتاهی بنویسم و به بقیه معرفی کنم، شاید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

تمام حقوق مادی و معنوی این وبلاگ متعلق به وبلاگ سرزمین برنامه نویسی بوده و هر گونه کپی بردای بدون ذکر منبع غیرمجاز و از نظر ما حرام است