یک توسعه‌دهنده

یک توسعه دهنده که بیشتر از توسعه،‌ فیلم می‌بینه و کتاب می‌خونه :)

راه‌اندازی SSL/TLS

جمعه, ۴ فروردين ۱۴۰۲، ۰۲:۲۹ ب.ظ

داخل پست قبلی در مورد ساختن وبلاگ گفتم. حالا می‌خوام ارتباطات بین کاربر و سرور رو امن‌تر کنم. پس گزینه‌ی خوبی که در دسترس داریم استفاده از پروتکل HTTPS هست.

گزینه رایگان و در دسترس ما هم let's encrypt هست که می‌تونیم به‌طور رایگان ولی سه ماه سه ماه پروتکل HTTPS رو برای دامنه‌مون تمدید کنیم.

اول چندتا پکیج رو باید نصب کنیم:

sudo apt update
sudo apt install certbot python3-certbot-nginx

بعد از اینکه پکیج‌ها نصب شدن:

sudo certbot --nginx -d example.com -d www.example.com

خب منطقا دامنه خودتون رو باید جایگزین  example کنید.

من از Cloudflare استفاده می‌کنم و داخل تنظیمات مربوط به SSL/TLS و Always Use HTTPS رو فعال کردم که درخواست‌هایی که روی پروتکل HTTP به دامنه‌م ارسال می‌شه رو اتوماتیک به HTTPS ریدایرکت کنه.

نکته مهم: SSL دامنه بعد از چند ماه تموم می‌شه و دوباره باید تمدید کنید. برای راحتی می‌شه یک cron job هم نوشت، نمی‌دونم، راه حل زیاده خلاصه =))

 
  • liniolon

ssl

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

تمام حقوق مادی و معنوی این وبلاگ متعلق به وبلاگ سرزمین برنامه نویسی بوده و هر گونه کپی بردای بدون ذکر منبع غیرمجاز و از نظر ما حرام است